Campagnekalender 2024

Campagne-
kalender 2024

12 maanden, altijd aanwezig

Met maar liefst 6 seizoensgerichte campagnes zetten we je zaak het hele jaar door in de kijker. Elke campagne is afgestemd op de tijd van het jaar én jouw klanten. Op die manier bereiken we 3 belangrijke doelen:

  • Continue aanwezigheid doorheen het jaar.
  • Optimaal evenwicht tussen verschillende type campagnes.
  • Balans tussen online- én printreclame.

Jij kiest of je deelneemt

Je Optiboost of Optipro pakket blijft hetzelfde. Door deze uitbreiding kan je echter een nóg beter pakket samenstellen op maat van jouw winkel. Je kiest zelf of je deelneemt aan de extra acties. Wij doen al de rest.

Geen zorgen, geen stress - alleen een voortdurende professionele aanwezigheid op alle kanalen. Zit je met vragen? Ontdek hier meer informatie.

campagnekalender

2024

januari / februari

Brillen en losse schroeven met de tekst Vijs los?

Merkbekendheid

Losse schroeven / vijs kwijt

Servicegerichte campagne

We overtuigen klanten op een grappige, ludieke manier om langs te komen in je winkel. Met een humoristische campagne lokken we hen naar jouw optiekzaak met de belofte van een gratis onderhoud/herstelling van hun bril.

Kanalen

Sociale media bericht(en)

Advertenties op sociale media

Mailing

Website

A5-kaart

maart / april / mei

Image

Aankopen stimuleren

Voorjaarscollectie Magazien

Activatiecampagne

Onze voorjaarscampagne is helemaal terug! We lanceren opnieuw het vertrouwde recept van vorig jaar: een stijlvol magazine dat de nieuwe collectie in de kijker zet. We verleiden klanten om je collectie te ontdekken – en hun aankoop te doen in de winkel of webshop.

Kanalen

Sociale media bericht(en)

Advertenties op sociale media

Mailing

Website

Folder

Posters / Billboards

JUNI / JULI

Image

Aankopen stimuleren

Week van de Zonnebril

Activatiecampagne

We lanceren de Week van de Zonnebril! Denk aan de kracht van de voorjaarscampagne, in een zomers jasje dat volledig draait rond zonnebrillen.

Kanalen

Sociale media bericht(en)

Advertenties op sociale media

Mailing

Website

A5-Kaart

Posters

SCHRIJF JE IN

Oktober

Image

Aankopen stimuleren

Week van het Zien

Activatiecampagne

Zoals altijd: goed gezien! Ook dit jaar lanceren we onze afspraken kalender via folders en online media. Zo vullen we jouw agenda en geven we je de kans om je positie als expert-oogzorg te verstevigen.

Kanalen

Sociale media bericht(en)

Advertenties op sociale media

Mailing

Website

Folder

Posters

SCHRIJF JE IN

DECEMBER 

Image

merkbekendheid

Brillenpoetsdoekjes met een twist!

promotiecampagne

Deze feel good-campagne mixt positieve vibes met een portie leuke humor. We verdelen gepersonaliseerde brillenpoetsdoekjes aan huis met een grappige quote of zinspeling erop. Echte hebbedingetjes! We ondersteunen je voluit online, zodat je klanten langskomen uit nieuwsgierigheid en voor de glimlach ...

Kanalen

Sociale media bericht(en)

Advertenties op sociale media

Huis-aan-huis bedeling

Mailing

Website

SCHRIJF JE IN

Veelgestelde vragen

Waarom een nieuwe aanpak?

Als je relevant wilt blijven, moet je mee evolueren. Daarom breiden we onze aanpak uit. Van twee printcampagnes springen we naar een 12-maanden-aanwezigheid bij je klanten.

Onze vertrouwde campagnes behouden hun plek. Maar we integreren meer online-zichtbaarheid doorheen het hele jaar. Zo blijft jouw zaak op elk moment aanwezig bij je klanten, op een speelse, aantrekkelijke én commercieel slimme manier.

Wat is inbegrepen in mijn pakket?

Aan je pakket verandert niets. Je kan echter kiezen voor méér. In 2024 lanceren we 6 verschillende campagnes, elk met hun eigen doelstelling en strategie. Als je intekent voor een campagne, zorgen wij voor de volledige uitvoering. Je krijgt op voorhand een heldere totaalprijs voor elk segment waarop je intekent.

Wat kosten de bijkomende campagnes?

In je Optiboost en Optipro zijn twee basis campagnes inbegrepen. Per extra campagne waaraan je deelneemt – en dus niet in je Optipack zit – heb je de keuze tussen:

Let wel: printkosten die niet inbegrepen zijn in je pakket (> 15.000 exemplaren), je advertentiebudget op sociale media en je Mailchimp-credits zijn niet inbegrepen. Die hangen af van jouw specifieke doelen.

Basis campagne (€445,00)

  • Een campagneconcept dat van A tot Z is uitgewerkt.
  • Creatieve mailings naar je klanten.
  • Extra sociale media-posts.
  • Extra campagnemateriaal voor je winkel (afhankelijk van de campagne).
  • OF social advertising op maat van jouw optiekzaak, regio en doelgroep
  • OF extra print reclame.

all-in campagne (€595,00)

  • Een campagneconcept dat van A tot Z is uitgewerkt.
  • Creatieve mailings naar je klanten.
  • Extra sociale media-posts.
  • Extra campagnemateriaal voor je winkel (afhankelijk van de campagne).
  • EN social advertising op maat van jouw optiekzaak, regio en doelgroep
  • EN extra print reclame.
Wat betekent Social Advertising?

Via online advertenties op sociale media brengen we jouw optiekzaak nog dichter bij je klanten. Onze social ads manager bepaalt telkens opnieuw de beste doelgroep voor jouw zaak, afhankelijk van jouw regio, doelstellingen én de specifieke campagne.

Je adverteert doelgericht op Facebook & Instagram – voor een fractie van de kost van een printcampagne. Het grootste voordeel? Op basis van het internetgebruik van je klanten en doelgroep, slagen we erin om het juiste publiek te bepalen voor jouw zaak. Zo krijg je meer return voor wat je erin steekt. En zet je enkel in op kwalitatieve leads en klanten.

De set-up kost zit telkens verrekend in de campagneprijs. Hoeveel je vervolgens uitgeeft aan advertenties op sociale media, dat kies je helemaal zelf.

Volg ONS & neem contact op






flanders opticians © 2023